Jag har helt enekelt inte haft tid att skriva något om Rysslandsresan.
Nu kan jag skriva kort om vad jag har gjort fram till idag.
Torsdag:
Jag och Katta åkte till Gatchina för att se Sthlms gosskörs konsert. Pappa bjöd oss på sushi som var sjukt gott men omöjligt att äta upp. För 100 spänn fick vi runt 20 sushibitar, misosoppa (heter det så?) och dryck.
Senare på eftermiddagen åkte vi in till stan, hälsade på en kompis som heter Sasha på Cuba hostel, träffade Masha för en promenad och stötte på Viktors ex Julia. Och allt under en timme ungefär.
Jag och Katta bestämde oss för att gå ut, så vi började med Dumskaja (festgatan med 4 ungefär likadana ställen) där vi köpte tranbärsshottar för 7 kronor (jarrråå). Vi drack en öl med Sasha och hennes kompis Denis och mötte senare gosskören som enbart tittade på ryska tjejer med korta skjolar och bestämde oss för att dra till Bar bez nazvanija (En bar utan ett namn) men istället gick åt fel håll och råkade gå in på ett ställe som heter Akakao där alla hade cowboyhattar på sig, inredningen där var dock cool och det spelades jazz. Men med lite alkohol i blodet betsämde vi oss för att hitta den där baren och gick så klart åt fel håll, mötte tre ryssar som Katta skälde ut på svenska och två killar som tog med oss på en klubb med strippor. Vi flydde från dem senare och gick tillbaka till Dumskaja där en viss Alex hängde på oss.
Tack vare en fin berusning slutade jag orientera mig i stan. Till slut gick vi till ett ställe där det bara var en person kvar (klockan var runt halv fem) och efter det låg på en bro och sa att vi inte orkade något mer.
Vi tog en bil för 25 spänn till Atelier, där min kompis jobbar och avlutade kvällen med att Katta åt rysk kebab, jag tittade bara på henne och ångrade lite att jag är veg.
Fredag:
Nu minns jag inte så mycket av fredagen, tror vi var på stan och åt lunch med Kattas pappa på en rysk restaurang, åkte till hans hotel och sov och åkte hem till Masha på kvällen där vi hängde med henne, Sasha, Sashas pojkvän Vlad och Mashas "på g" Serjoza.
Sasha och Vlad ska gifta sig, för hon ska bo i Indonesien i ett år.
Viktor träffade vi också en snabbis. Det var inte så kul alls.
Lördag:
Först åkte vi på loppis och sedan Katta åkte in till stan för att hänga med sin far och jag åkte till mammas kompis salong för att få fotbehandling. SKÖNT.
Jag träffade min bästa kompis Anna och hängde lite både hemma hos henne och hemma hos mig.
Riktigt skönt att äntligen få tid med henne, nu när jag inte är ständigt upptagen av Viktor när jag är här.
Jag Anna, Katta och Annas vän Liza mötte min pappa och åkte till ett nyöppnat konstgalleri. Efter det besökte vi min gamla klasskamrats vernissage, mest på grund av gratis alkohol. Vi råkade bli lite halvlulliga och fly därifrån utan att säga hejdå. Lite ångest...
Sedan gick vi till mitt favvoställe som både Katta och Anastasia uppskattade under deras besök här. Stirka 40 gradusov (Tvättning i 40 grader) heter stället. Där drack vi vodka ur tekanna, hängde med Sasha och Denis och träffade Liza som kan prata svenska.
Vi gick till Atelier sedan och såg massa hipsters som jag bra var tvungen att ta bild på med Kattas kamera. Jag bad dem också att göra hipstertriangeln. FIIIIIINT
Vi avlutade kvällen med att KATTA KÖPTE RYSK KEBAB och vi gick hem til Annas pojkväns kompis, som bodde sjukt jävla stort mitt i stan. Vi dog lite.
Söndag:
Vi vaknade sent där, åkte hem, sov lite.
Missade Atelier Market som är en minimarknad på klubben där unga designers får ställa ut sina kläder och smycken. Vi åkte dock till Etages, ett sex-eller sjuvåningshus med konstsalar på varje våning, hostel, ekovinbar, och café med terass där vi drack kaffe.
Vi råkade stötta på Liza (som pratade svenska) och hennes kompis på väg till Etages och tjejerna följde med dit.
Valja, Lizas kompis visade sig vara exflickvän till Denis, där hade vi tydligen redan blivit inblandade i ett dramastory, jag och Katta.
Vi gick till en bar som heter Druzba (Vänskap), som man måste ringa på en klocka på där en vakt tittar i döröppningen och kollar om man passar in, och där drack vi körksbärsöl.
Vi tog en promenad med Liza och Valja och gick till en innegård där elever från en konstkola har smyckat hela gården med mosaikmönster.
Vid 1-tiden mötte Katta och jag min mormor och hennes KILLE Djadja Volodja och tittade på broöppningen.
Måndag:
Katta och jag besökte Ryska museét, postade vykort, promenerade genom stan och åt avslutningsmiddag hos oss med hennes och min pappor, min mormor och mormors kille.
Katta åkte till sin pappas hotell och jag blev upphämtad av Vlad Och Sasha med bil och åkte hem till dem för att chilla.
Tisdag:
Jag åkte in till stan med Vlad (för han kör bil och jag är lat) och mötte Anna och Liza (alltså Annas VÄNINNA (hehe)). Vi drackkaffe på Nevskij Prospekt och tog en promenad till........Pizza Hut för att ät två pizzor för 50 spänn, värt.
Jag mötte andra Liza och Valja sedan och skulle gå på en utställning av foton av Sthlm men sen var stängd.
Så jag åkte tillbaka till Anna och Liza och sa hejdå till Anna för hon åkte till Spanien dagen därpå.
Senare på kvällen åkte jag till kusten för att möta Sasha, Vlad och Serjoza, njuta av kvällssolen och tända brasa (och dricka öl). Vi åkte hem till mig tillsammans och chattade i chattroulette tills det blev för tråkigt.
Onsdag:
Vaknade som vanligt sent. Vlad, Sasha och Serjoza stack och jag åkte och mötte Denis vid Atelier vid tio. Men tydligen så hände inte så mycket där och Anna (en annan nu) skulle inte DJa förrän 1.
Så jag och Denis bestämde oss för att åka till största hipsterfesten i stan där allt kostar 50 rubel (12 spänn), alltså inträde och allt i baren för 12 spänn....
Men när vi såg hur mycket folk det var där bestämde vi oss för att istället ta en promenad till andra sidan stan (?).
Så vi gick och gick och gick mellan 1 och 4, vi hann precis med alla broar som stängs för att öppna biltrafik i tjugo minuter vid 3-tiden.
Vi mötte djAnna och hennes vän och skulle leta bankomat men råkade bli vittnen till hur en kille blev utslängd genom ett fönster i en klubb.
Panik, panik och panik.
Jag såg hur killen ramlade ner, hur hans huvud råkade slå sig på en sten, höra hur hans nacke knäcktes, såg blodet. Och det värsta var att jag såg hur någon stängde fönstret efter honom.
Men polisen i Rysslans suger och är korrupta och bryr sig inte.
En random man åt kebab och njöt av allt som hände. Han sa att Denis skulle ta med sig mig hem och ha sex istället och när han fick reda på att vi inte var tillsammans sa han att jag kunde få hans nummer. SÅ JÄVLA ÄCKLIG.
När vi kom till polisstationen fick jag och Denis vänta där i två timmar på att någon skulle förhöra oss. Vi satt mittemot små rum med glasdörrar där horor, hemlösa och knatkare satt, eller snarare sagt låg, på golvet.
En polis gapskrattade åt en tjej som ville hem och "skämtade" om att hon skulle visa brösten för att komma hem. Men tydligen så räckte det med att hon betalade 500 rubel (120 spänn) för att släppas.
Jag mådde psykiskt dåligt av hela den situationen. Så efter förhöret åkte jag hem och sov till nio på kvällen.
Nu har jag vänt mitt dygn helt.
Jag skulle åka hem till Julia (Viktors ex) idag men får istället göra det imorgon (fredag).
Imorgon ska jag också åka hem till Viktors mamma och hälsa på, hema till Julia och gå på en hip-hopteater.
Klubben Mod som jag och Anastasia träffade Viktor på för exakt ett år sedan har flyttat och ska öppnas på nytt imorgon.
Får se om jag lyckas fixa någon listplats dit annars får det bli något annats ställe.
För jag har fortfarande inte dansat en enda gång under resan.
Nu ska jag försöka sova!
Vi ses snart här eller i verkligheten mina vänner.